söndag 1 januari 2012

Nytt år

Nu är det dags att faktiskt våga sikta högt.

Efter förra årets bravader i löpning som började lite lätt och roligt med att se efter hur bra jag kunde löpa och slutade med debut för första gången för en riktigt friidrottsförening och en schysst tid på milen är det dags att våga lite mer.

Jag är 24 år nu, har strax kommit ut i vuxenlivet och kommer förmodligen inte få en bättre chans. Jag har ett OK jobb fixat som är hyfsat anpassat för löpning med fria kvällar och endast kräver närvaro och ingen direkt planering. Jag har en flickvän (nämnd som propp i denna blogg) som liksom hon är löpare och med på tåget. Motivationen är hög och jag har de teoretiska kunskaperna kring hur formen ska optimeras och hur man ska nå maximalt.

Enligt min julklappskalender är det 154 dagar kvar till 2 juni. Den 2 juni avgörs Stockholm Marathon. Målet är top 100. Och det ska fan gå.

Så nu ska resan börja! Imorgon är det måndag och då börjar ett nytt kapitel i livet och ett nytt år har redan börjat.

Pass på! Full fokus krävs! För det är dags för kvällsfika och laddning för imorgon då pass nummer ett kommer börja för detta nya mål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar