söndag 8 maj 2011

flytt, jobb och springa = alldeles för tröttsamt!

Ja det vill jag lova. att börja dagen klockan 0600 efter att ha somnat runt midnatt (kom hem sent då damlaget har spelat match och vunnit med 7-0) med att åka och hämta lastbil, sedn bära kartonger hela dagen och snabbt stressa iväg till lopp är inte den bästa uppladningen, speciellt inte med pizza som lunch! Veckans uppladdning med praktiska lektioner till galenskap skall också läggas till, med packning av alla kartonger... jajaja, summa sumarum: Laddningen kan blir oerhört mycket bättre tills nästa gång man springer!

Loppet i alla fall var tänkt att gå något bättre med en plats på top 20. låg som bäst top 17 och vid lite mer än halva (7km) på 19e, innan jag i en uppförsbacke fick tokmjölksyra och kräktes (i alla fall försök) och den klassiska motionärsjukan med magont kom. tappade tre minter på det plus 14 placeringar utan chans att jobba i kapp... så till slut en 33e plats med en pace på drygt 4,15 per km = inte godkänt. men trea i min åldersklass får väl vara bra.

Efter loppet stötte jag på med Mikael Mattsson (även under då jag hade rygg på honom ett tag), fysiolog och doktor i medicin på GIH, som har en blogg http://mima30.blogspot.com angående hans mål att springa maran under 2.55. riktig inspirationskälla! var nöjd med att precis ha korsat mållinjen före honom, men när det visade sig att han sprungit 3,5 mil i torsdags plus sprintintervaller så kanske hans uppladdning var sämre än min....

I veckan då? intervaller och fokus på Student SM nästa vecka, där målet är top 10 och målet för AIDS-loppet samma vecka är top 3! har inte riktigt koll på anmälningar men med bra fokus nu i veckan på speed så bör det lyckas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar