tisdag 26 april 2011

En dag hos studenten...

Eftersom Idrott är det som dagen handlar om och dagarna som student aldrig är sig lika kanske det vore på plats att beskriva en dag och hur den kan se ut. Det bästa, när man har så mycket för sig, vore att kunna träna obehindrat, planera dagen exakt som man vill och sluta pressa in andra saker eller vara utan färdtid, krångel med datorer elller annat. såhär såg dagen ut i alla fall...

05.00 klockan ringer. snooze 0502, 0505 och 0507, sen dags att kliva upp, på med löpargrejorna som ligger som den klassiska brandmannen på golvet (dvs. alla plagg man ska ha på sig så det går snabbt att ta på sig) och ut för en morgonrunda på lugna 45 min. totalt seg i början, efter 15 min och nerförsbacke börjar det ta sig samt att solen börjar gå upp...

06.25 Frukostdags!!! Te, kaffe, juice, gröt, mackor, frukt, ägg.... Ja, mycket slinker ner. ibland blir det pannkakor, men med skola tidigt så blir det inte det idag. Mackor klara i kylskåpet att ta med till skolan! Vilken lyx! och väskan står packad i hallen...

07.20 Cyklar till skolan för första gången. visserligen kan man lika gärna gå i en kvart, men nu ska jag vara i en annan ände plus var tidig så det funkar. Ser ett hav av vitsippor på vägen!!








07.45 Glider in i Datasalen ensam och möts av morgonpigga Dr. Mattsson. Skrattar åt att inget folk kommer dyka upp. Totalfel, efter tio min är salen proppfull, alla har kommit i princip! Sitter och sorterar Data i Excel samt statistikprogrammet SPSS, som inte fungerar, angående ett forskningsprojekt om Beeptestet i skolan. Går upp till andra datasalen för att lägga in data, tar 45 min. tillbaka (Fan, intervallpasset klockan 10 kommer inte gå!!) till Östermalms IP för att prata och lägga in mer data. Inget fungerar!!! Får rådet att lägga in mer Data och koda det som jag självklart inte har med mig = Kvällsjobb och extra timmar... istället för lektion 08.00-9.30 blir det 0745-1100!! "lägg till Diffen på de olika gruppernaSpringer ändå, fyra stycken 4 miuntersintervaller i Lilljanskogen. Nära dö på sista, men det fungerar...

12.00 Lunch hos tordan och snacka med alla. läget lugnt med samtliga, sol och fint och alla haft en lugn påsk. Snackar löpning med galoppören sören, orienteringsfreddie, H2-mimmi och lule-anna. De verkar alla på en omgång i veckan!

13.00 Biomekanik/rörelselära introduktion! Handlar om krafter, dynamiska impulser, lägesanalyser, elektromyografi samt lärande. Intressant men torrt. Användbart då man jobbar med video om inte annat!

13.50 Rast från föreläsning. Gnällfika ute efter påfyllningen hos tordan. Diskuterar Parlopp med Sören, läget med Bella och Enköpingsmimmi berättar om cykling.

15.30 SLUT på lektionen!! en timme tidigare, vilken lyx. dock inte för mig, tar simgrejer men tar tag i SPSS uppgiften direkt. Sitter länge med SkåneMartin, Lyset och Linell och försöker fixa. Skånemartin en hejare men får inte en gruppvariabel att stämma = SPSS vägrar räkna ut rätt formel. Knas!!! Mailar fråga och Bild på skiten till Dr mattsson., kanske han kan hjälpa. går inte utevägen, går innevägen och chansar på att simhallsbakdörren är öppen för sim direkt. Lyckokast!!!! den är öppen, tar mig i kragen och simmar 1000-ingen tror jag men är trött och verkar bara ha simmat 900 då jag glömt alla vändor. dock runt 19-20 min, helt OK.

18.00 Kollar mail från Dr Mattsson men inget svar. Fixar en grej med lägenhetsbyte, käkar mackor och hämtar cykel. Åker och handlar på Lidl, vilket är smart med tanke på Middagstänk: Veg-lasagne att ha till Lillpropp imorgon osm kommer hem!

19.00 Mat, Fresh Prince i Bel Air, mail, chokladpudding, Dansprojekt, Ringa Propp, göra matlåda.... Housekeeping vilket vi pratade en del om i Nya Zeeland under min tid där. Otroligt viktigt för att få vardagen att rulla på normalt, ungefär som att olja hjulen så de fungerar. Planerar tränin för imorgon.

20.40 Går in till Grannpuben för att se Schalke 04 - Man Utd. Aldrig folk där och Öl till reko priser. dock bara första halvlek för att kunna komma hem i godan ro.

21.35 Kollar mail, plockar fram grejor för imorgon, typ frukostgrejer, gör mackor, packar väska, brandmannen på golvet, och lägger mig och läser.

22.10 Lampan släcks efter lite SMSande. Slocknar totalt!!

Ganska produktiv dag, viktigt är dock att itne glömma bort att mån, ons, tors är det fotobllstärning, fre oftast jobb på kvällen, så detta var lyxdagen med kvällen tillägnad Moi!! imorgon väntar bara praktiska saker: Friidrott, Slag-, träff- och löpspel, samt Dans och löpning såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar